Blogger tarafından desteklenmektedir.

5 Aralık 2014 Cuma

Son Osmanlı: Yandım Ali

Son Osmanlı: Yandım Ali


Yapımı : 2007 - Türkiye
Tür : Aksiyon, Komedi, Dram, Tarih, Savaş
Süre: 119 Dak.
Yönetmen : Mustafa Şevki Doğan
Oyuncular : Kenan İmirzalıoğlu, Cansu Dere, Öner Erkan, Alican Yücesoy, İlker Ayrık


Tarih 13 Kasım 1918… Düşman donanması Boğaziçi’ne demirlemiş… Manzara Vahim… İstanbul İşgal Altında! İstanbul’ un üzerinde kara bulutlar geziyordur ama o tarihlerde, İstanbul sokaklarında, donanmadan terhis edilen bir bahriye çavuşu vardır. Yandım Ali, Bahriye Mektebinden kaçak, donanmadan terhis, yıllarca cephelerde savaşmış ve memleketin kurtuluşundan ümidi kesmiş bir külhan beyidir.. Evli bir sevgilisi vardır. Tek hayali biraz para kazanıp sevgilisini kaçırmak ve Viyana’ya gitmektir. Ancak... Yandım Ali’ nin yolu bir gün Mustafa Kemal’le kesişir. Ve o anda fikri değişir. Sokaklarında düşman zulmünün kol gezdiği öyle bir ihanet içindedir ki memleket, kimin kimi sırtından vurduğu belli değildir. İşte bu ihanetler içinde Yandım Ali, vatanın kurtuluşunun elzem olduğunun farkına varır…
Milli duyguları okşayan güzel ekili bir film olmuş. Keşke Cansu Dere yerine başka birini oynatsalarmış filmin kalitesi çok daha artardı. Очи черные (oçi çornie) şarkısını ilk duyduğum yerdir. Çok güzel bir şarkı özellikle yana graydan dinlemenizi tavsiye ederim.




Son Osmanli Yandim Ali (2007) on IMDb




0 yorum:

Yorum Gönder